Regisztráció

[]

Viszatekintés 2004

A VI. „EGYESKŐ 60” teljesítménytúra rövid leírása

A természetjárás, teljesítménytúrázás népszerűsítése, a Kárpátok főgerince, illetve a Csíki-havasok megismerése érdekében, a Csíkmenasági Közösségmegtartó Egyesület, a Csík Terület Ifjúsági Tanács társszervezésében rendezte az idei „EGYESKŐ 60” teljesítménytúrát. Segítségünkre voltak még a Csimenasági Közbirtokossági Hivatal, a Csikszentgyörgyi Helyi Tanács, valamint a Bió Pék Kft. A valamikor saját kedvtekésünkre szervezett teljesítménytúra mára kinőtte a falu határait, sőt az évről-évre duzzadó létszámot idén már országon kívülről jövő résztvevők is növelték. Az idén nagyszerű idő kísért végig utunkon. Az előző évek havas, ködös tapasztalatait gyönyörű, szikrázó őszi napsütéses követte. A táj teljes szépségében bontakozott ki a résztvevők szeme előtt, amelynek különösen örültünk mi, szervezők. Ezt is beszámíthatjuk az idei túra sikerébe. Tiszta időben a gerincről rálátás nyílt a környező hegyekre – Szellő, Hargita, Naskalat, Nagyhagymás – sőt a messzeségben látszott a Csalhó és a Kárpát Kanyar hegyei is felsejlettek. A Csíki-medencét viszont varázslatos sűrű köd takarta el szemünk elől. Menaságot elhagyva a Gyimesekig nem láttunk települést, ám a melegen sütő nap és a csodálatos panoráma igazi felüdülést nyújtott, feledtetve a civilizáció zűrös forgatagát. Ilyen lehetett a táj valamikor a régmúltban. A Gyimesi–hágóhoz megérkezve már éreztette hatását a fizikai fáradtság, és felismertük, hogy apró vízhólyagjaink méretükhöz képest nagy urak tudnak lenni. Igazi meglepetés, friss kifli és meleg tea, várt itt az éhes túrázókat. Napnyugtára megérkeztünk a szállásra, ahol Kati néni már várt a meleg vacsorával, teával. Akinek az erőnléte engedte, a tábortűz mellett dalolhatott, ám elég sokan a pihenést választva, lefeküdtünk a vendégágyba, szénapadlásra, vagy éppen az istálló földjére. Másnapra kevesebb gyaloglás jutott, a táj változatossága gyakori megállásra szólított. Utunk során áthaladtunk a Naskalaton, Terkőn és a nagyhagymás vonulatát érintve érkeztünk az Egyeskői menedékházhoz, a célponthoz. A beérkező túrázókat itt egyszerű étellel, teával várta a szervezők egy másik csoportja. Itt vettük át a jól megérdemelt emléklapokat. Igazi búcsúünnepet Balánbányán ültünk, és az események hevében ígértük, hogy jövőre újra találkozunk. A hosszú út (60 km) ugyan megviselte a résztvevőket – főként a lábakat – de az utólagos visszajelzések is azt igazolják, hogy az élmény felülmúlta a fizikai megterhelést.